Tips voor Google Adwords advertenties

No Comments

Google Adwords-teksten waarop mensen wel klikken

Google AdwordsSchrijven van goede advertentieteksten op internet is meestal erg lastig. De ruimte zoals op een normale webpagina heb je niet en de tijd die een websitebezoeker aan je advertenties besteedt, is ook erg klein. Daarom is het belangrijk dat je advertenties opvallen en boven de concurrentie uitsteken. Voor de goede orde, uiteraard speelt het opgegeven maximum prijs van je advertentie bij Google Adwords een grote rol over je positie.

In Google Adwords zijn er naast jouw advertenties bijna altijd ook advertenties van anderen. Maar hoe spring jij er dan uit, zodat mensen op jouw advertentie klikken? In vaktaal heet dat een zo hoog mogelijke doorklikratio.

[st_unordered listicon=”info”]

  • Het gekozen keywords moeten aansluiten bij de advertentie
  • Maak meerdere advertenties
  • Bestudeer de advertenties van je concurrenten
  • Zorg er voor dat je de bezoeker in actie brengt, de zogenaamde call-to-action tekst

[/st_unordered]

Deze voorbeelden zijn algemeenheden. Google is duidelijk in de tekstuele richtlijnen voor Adwords. KAPITALEN, taalfouten en herhalingen (ik zeg herhalingen) zijn niet toegestaan. Ook sterretjes * mogen niet.

Je moet er dus van bewust zijn dat je puur en alleen met de tekst van de advertentie de bezoeker moet weten te verleiden om erop te klikken.

Voor de titel van de Adwords-advertentie is 25 tekens beschikbaar. Spaties zijn inbegrepen. Daarna zijn er twee regels van ieder 35 tekens. Gebruik dat maximum ook. Een advertentie met veel wit wordt over het algemeen als minder betrouwbaar gezien.

Op welk Adwords-teksten klikken bezoekers dan?

[st_unordered listicon=”info”]

  • De bezoeker moet centraal staan, met bijvoorbeeld u of uw
  • Het unieke van je product beschrijven
  • Zorg er voor dat je de nieuwsgierigheid prikkelt door iets gratis weg te geven
  • Het zoekwoord meerdere malen in je advertentie zetten, dat verhoogt de doorklikratio
  • Hoe relevanter je zoekwoord is met de advertentie, hoe beter
  • Gebruik geen vaktaal
  • Woorden als ‘nieuw’, ‘snel’, ‘voordeel’, ‘gegarandeerd’, ‘exclusief’ en ‘betrouwbaar’ doen het altijd goed in advertenties

[/st_unordered]

En daarna is het natuurlijk: testen, testen en nog eens testen. MD Webbureau is een expert in het opzetten en beheren van een Adwords-campagne. Wacht dus niet langer en vraag nu een geheel vrijblijvende offerte aan.

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Wij schrijven graag!

Wij zijn uitgegroeid tot een volwaardig webbureau en schrijven graag interessante artikelen dat ondersteuning en inspiratie kan bieden bij uw eigen werkzaamheden.

Gratis SEO-analyse!

Wij bieden professionele SEO-diensten die helpen websites beter vindbaar te zijn bij organische zoekresultaten en concurreren wij om de top posities van zeer competitieve zoekwoorden.

Meer interessante artikelen

Bekijk alle artikelen
No Comments

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.